Jak postępować podczas awarii Internetu/IPTV?

W przypadku braku wykupionych u nas usług dostępu do Internetu lub Telewizji (dalej określanej jako IPTV) zalecamy wykonać następujące kroki:

Wyłączamy z prądu następujące urządzenia:
1) Dekoder (w przypadku dostępu do naszej telewizji internetowej IPTV – czarne urządzenie podpięte do telewizora)
2) Router (urządzenie z antenkami rozdzielające sygnał wifi)
3) Switch (nie zawsze jest zamontowany, wieloportowe płaskie urządzenie, do którego wchodzą kable LAN, zazwyczaj marki D-Link)
4) Modem światłowodowy (białe lub czarne urządzenie bez antenek z migającymi zielonymi/pomarańczowymi diodami, do którego wchodzi światłowód)

Po odpięciu wszystkich urządzeń z prądu odczekujemy około minutę.

Włączamy ponownie urządzenia do prądu w następującej kolejności:
1) Modem światłowodowy
Po wpięciu modemu odczekujemy około 2 minut do pełnego uruchomienia się urządzenia.
2) Router
Po wpięciu modemu odczekujemy (w zależności od modelu) od 1 do 2 minut aż urządzenie w pełni się uruchomi.
3) Switch
Po wpięciu switcha odczekujemy około 30 sekund.
4) Dekoder
Stan jego uruchomienia możemy monitorować na ekranie telewizora.

W tym momencie wykonaliśmy pełny restart prądowy wszystkich urządzeń sieciowych, w przypadku gdy któreś z urządzeń „zawiesiło się” mogło ono nie przepuszczać ruchu dalej co skutkowało brakiem dostępu do Internetu/IPTV

W przypadku dalszych problemów zalecamy zapoznać się z drugą częścią instrukcji pt. FAQ — najczęstsze awarie oraz ich rozwiązania. [KLIK]